Wanneer een bedrijf zich wilt onderscheiden, is het van belang dat zij een uitstekende service leveren. Een uitstekende service kan betekenen: snelle leveringen, concurrerende prijzen, lange garantietermijn etc. Maar het belangrijkste blijft de service naar jouw klanten. Een track en trace systeem helpt jou hierbij!
Klanten zijn de belangrijkste factor voor een succesvolle organisatie. Indien jij klanten optimaal bedient, zijn ze loyaal en creëer je een gunfactor. Klanten die tevreden zijn over jouw service zullen minder snel overstappen naar een concurrent. Bovendien is de kans groter dat tevreden klanten anderen vertellen over de ervaringen met jouw organisatie. Deze mond-op-mond reclame levert ongetwijfeld nieuwe klanten op.
Klanten verwachten tegenwoordig transparantie en duidelijke communicatie. Het liefst willen zij continu weten wat de status van hun bestelling is. Veel bedrijven kunnen dit nog niet bieden aan hun klanten. Wat kun je doen zonder klantenserviceteam, om toch jouw klanten op de hoogte te houden? Track en Trace systemen bieden een uitstekende uitkomst in dit geval. Doordat jij track en trace kan inbouwen in de bedrijfswagens, zijn jouw voertuigen inzichtelijk. Dit is handig voor jezelf, en voor de communicatie naar jouw klanten. Bovendien helpt telematica je om communicatie en planning te versnellen en om kosten te reduceren.
Tegenwoordig verwachten klanten volledig inzicht in de status van hun bestelling. Een track en trace systeem geeft je beter zicht op de bestuurders binnen jouw organisatie. Je kunt in één oogopslag zien waar ze zich bevinden en naar welke klant ze onderweg zijn. Het is ook mogelijk om virtuele zones aan te maken. Dit noemen we "geofences". Zodra een bestuurder deze zone betreedt, ontvang je automatisch een melding. Je kunt hier een koppeling in maken zodat de klant automatisch een notificatie of sms´je ontvangt zodra de bestuurder de geofence binnenrijdt. Dit is ideaal als je herhaaldelijk producten levert aan dezelfde klant(en). De levering wordt niet alleen eenvoudiger, maar ook transparanter voor de klant.
Niemand houdt ervan om de hele dag op een bestelling te wachten, ook jouw klanten niet. Meerdere malen per dag bestuurders bellen is zeer tijdrovend en omslachtig. Track en trace systemen kunnen dit proces vereenvoudigen en versnellen. Doordat je in één oogopslag kunt zien waar de bestuurders zich bevinden. Bovendien kun je routes optimaliseren en automatische meldingen instellen. Zo houdt jij de klant op de hoogte en kun je gemakkelijk een accurate tijd aangeven wanneer de bestelling geleverd wordt.
Facturatie en administratie zijn tijdrovende bezigheden. Fleetmanagement automatiseert administratieve taken. Bijvoorbeeld:
- Kilometers bijhouden? Maak een rapportage aan om alle gereden kilometers inzichtelijk te maken.
- Urenregistratie.
- Overzicht geven van de dagelijkse reistijden.
- Aankomst- en vertrektijden inzichtelijk maken.
- Bewaken van de brandstofkosten etc.
Track en Trace in jouw auto geeft je inzicht in allerlei data van jouw voertuigen. Met deze data krijg je ook inzicht in verschillende kostenposten van het wagenpark. Je krijgt inzicht in bijvoorbeeld brandstofkosten (koppel jouw Tankpas), onderhoudskosten en rijgedrag. Door inzicht te verkrijgen in deze aspecten kun je zien waar de grootste winst te behalen is. Klanten van Cartracker besparen bijvoorbeeld tot wel 500 liter brandstof per auto. Je kunt bestuurders aanspreken op het rijgedrag en ze stimuleren om dit te verbeteren. Zo zullen de brandstofkosten en onderhoudskosten gaan afnemen. Wat uiteindelijk de resultaten van de organisatie ten goede komt. Het voordeel zit niet alleen in de winstmarge voor de organisatie, het stelt je ook in de gelegenheid om scherpere tarieven aan te bieden aan jouw klanten! Cartracker fleet management laat je besparen.
Een Gps Tracker helpt niet alleen met het beheren van jouw wagenpark en het vereenvoudigen van processen. Het bevordert ook de relatie met jouw klanten. Cartracker Track en Trace zorgt voor een transparante en heldere communicatie. Hierdoor heb je veel vaker contact met jouw klant. De klant voelt zich waardevol en zal loyaal zijn aan jou als leverancier. Daarnaast komt jouw organisatie een stuk professioneler over wanneer:
- Klanten automatisch een melding ontvangen wanneer de bestelling geleverd wordt.
- Klanten tijdig meldingen ontvangen als er vertragingen ontstaan.
- Duidelijke facturen ontvangen op basis van daadwerkelijk gewerkte uren en afgelegde kilometers. Urenregistratie is key!
- Ze snel hun producten geleverd krijgen.
- Ze een snel antwoord ontvangen als ze contact met je opnemen.
Kortom, een fleetmanagement systeem maakt het mogelijk om jouw klantenservice naar het volgende level te brengen! Naast een efficiënter proces en een betere klantenservice, bevordert het ook nog jouw bedrijfsresultaat.