Installatiebedrijf Dekker BV is in 1918 opgericht en een bekende installateur en loodgieter in Noord-Holland. Ooit begonnen als smederij en tegenwoordig gespecialiseerd in installatie, onderhoud, reparatie en levering van sanitair, centrale verwarming, cv-ketels, zonneboilers, warmtepompen, ventilatie en airconditioning. Daarnaast is Installatiebedrijf Dekker ook gespecialiseerd als loodgieter. Ook de reparatie, schoonmaken en vervanging van zinkwerk en dakgoten is bij Dekker in vakkundige handen. Dekker is actief in de regio Middenbeemster, Beemster, Graft-De Rijp en Purmerend, maar ook ver daarbuiten. Installatiebedrijf Dekker staat bekend om zijn enthousiaste medewerkers met veel kennis en ervaring. Zowel bij bedrijven en particulieren. Zij werken met alleen de beste (duurzame) producten en leveren pure kwaliteit.
Installatiebedrijf Dekker zorgt voor duurzame energieoplossingen voor uw woning of bedrijf. Dat bespaart in de kosten en het is milieuvriendelijk. Denk bijvoorbeeld aan een zonneboiler, warmtepomp of warmteterugwinningsysteem. “Samen werken we aan duurzame oplossingen en energiebesparing.”
Installatiebedrijf Dekker heeft deskundige installateurs in dienst. Deze installateurs rijden door heel Noord-Holland. Het wagenpark bestaat uit negen voertuigen. Deze bestelbussen zijn uitgerust met de benodigde materialen én met een kilometerregistratie systeem van Cartracker. In de loop der jaren ondervond Installatiebedrijf Dekker dat het toch erg veel werk was om de zakelijke kilometers handmatig bij te houden. Om de ritregistratie af te dekken en te automatiseren is Dekker aan de slag gegaan met een ritregistratiesysteem. Hierdoor hoefde de monteurs niet meer de ritregistratie handmatig te doen en konden zij zich focussen op het werk. Na verloop van tijd werkte het systeem niet vlekkeloos meer en werd het systeem ook niet meer geüpdatet. Het systeem was verouderd. Tijd om op zoek te gaan naar iets nieuws!
Op dat moment kwam Installatiebedrijf Dekker in contact met Cartracker. Op dat moment werd er vanuit de belastingdienst ook gevraagd om een rapportage van de rittenregistratie. De urgentie voor een nieuw, soepel werkend track en tracé systeem was dus aanwezig. André de Wildt, DGA van Installatiebedrijf Dekker, zegt hierover: “Cartracker heeft het voor ons opgelost door haar sluitende ritregistratiesysteem en heeft hierin snel gehandeld.”
In eerste instantie gebruikte Dekker het systeem dus enkel om een sluitende rittenregistratie volgens eisen van de Belastingdienst te genereren. De Rittenadministratie is hiermee afgedekt! Echter sinds Installatiebedrijf Dekker gebruik maakt van Cartracker, verkennen ze ook de andere mogelijkheden van het track en tracé systeem.
André de Wildt zegt: “Sommige monteurs hebben meerdere opdrachtgevers per dag. Door het uitgebreide systeem van Cartracker kunnen wij onze uren verantwoorden naar klanten en opdrachtgevers. Hiervoor gebruiken we het systeem momenteel het meest. De ritregistratie loopt gewoon door op de achtergrond, dit is een geautomatiseerd proces, dus hier hebben we geen omkijken naar. Als we een spoedklus hebben, is het ook handig dat wij op live kaartweergave kunnen zien waar de voertuigen zich bevinden. Zo zien wij welke monteur het meest dichtbij is. Zo kunnen we snel schakelen en is het voor ons een hoop gemak.”
Ook de monteurs gebruiken de rittenregistratie app van Cartracker. Hierdoor krijgen zij feedback over hun rijgedrag en blijven ze in contact met de organisatie.
Doordat het kilometerregistratie systeem van Cartracker zoveel data genereert biedt het veel nieuwe inzichten voor gebruikers. Veel gebruikers schaffen het systeem voor sluitende rittenadministratie en komen dan tot inzicht dat er veel meer mogelijk is. Ook bij Installatiebedrijf Dekker is dit het geval. Voornamelijk de urenverantwoording is voor Installatiebedrijf Dekker een goede uitkomst. In de installatiebranche is dit vaak een punt van discussie. Als de klant het niet eens is met de gefactureerde uren dan is het lastig om deze uren hard te maken naar een klant. Doordat het systeem van Cartracker registreert hoe laat een monteur op locatie is, en hoe laat deze monteur daar weer vertrekt, zijn de uren door een tijdslijnrapportage aan te tonen aan de klant. Ook is het mogelijk om Cartracker te koppelen aan verschillende plannings- of facturatiesystemen. André de Wildt geeft aan dat het systeem hen enorm veel tijd bespaart omdat ze alles digitaal hebben en niet meer handmatig hoeven bij te houden. Ook vind André het fijn dat alles ook nog achteraf te wijzigen is, indien dit nodig is.
Wij sluiten deze case af met een mooie quote van André:
“We zijn zeer tevreden met het systeem omdat het erg goed functioneert. Het is eenvoudig in gebruik en het is zeker niet duur. We betalen een eerlijke prijs voor een systeem wat ons handvaten biedt in onze dagelijkse business. Het systeem doet wat we ervan verwachten. De rittenregistratie loopt gewoon door en hier hebben we, op een steekproefsgewijze controle na, geen omkijken naar. We hebben altijd inzicht in waar onze monteurs zijn zodat we snel kunnen schakelen indien nodig. Een fijne bijkomstigheid is dat we onze uren kunnen verantwoorden naar klanten en opdrachtgevers. Zo hebben wij nooit meer een discussie over het aantal uren die we factureren.”