Gestart in 1957 en een echt familiebedrijf gebleven door de jaren heen. Momenteel zit de derde generatie in het bedrijf. Burg Installatietechniek zal dus ook echt een familiebedrijf blijven. Met de huidige ontwikkelingen is het dus ook lastig om een klein bedrijf te blijven, want het bedrijf blijft groeien. Wel is het voornemen om de flexibele organisatie te blijven die het altijd is geweest. Op het moment werken er meer dan 20 montage technische- en 11 servicemonteurs bij Burg Installatietechniek. De servicedienst is 24/7 bereikbaar! Op deze manier zorgt dit bedrijf ervoor dat alle klanten ook in noodgevallen geholpen worden.
Ook Burg Installatietechniek heeft last (gehad) van de Coronacrisis. Het is natuurlijk een hot topic binnen de gehele Nederlandse economie. Tijdens de eerste golf wachtten ze het effect van deze crisis af, maar vrij snel werd het duidelijk dat de bouw en installatiewereld gewoon door zijn blijven draaien. Niels Koning, Servicecoordinator bij Burg Installatietechniek, zegt hierover; “door de Coronacrisis zijn wij veelal bezig met het installeren van airconditioning bij mensen thuis, om het thuiswerken aangenamer te maken. Wij merken ook dat bedrijven het thuiswerken zo aangenaam mogelijk willen maken”. Door de jaren heen zijn de werkzaamheden ook veranderd. Denk hierbij aan bodemenergiesystemen ten op zichte van gasinstallaties. Dit sluit naadloos aan bij de energietransitie die wij tegemoet gaan. Huizen moeten van het gas af en energiezuinig worden. Aangezien ze nog niet exact weten wat het gaat brengen, zijn ze er wel op voorbereid. Momenteel leveren ze al veel duurzame en milieuvriendelijke installaties. Hierdoor staat duurzaamheid bovenaan de agenda bij Burg Installatietechniek. Geen uitdaging staat hen in de weg. Niels zegt hierover; “Wij zijn een echte hands on organisatie, wij zetten onze schouders eronder en gaan er tegenaan”. Dit is Burg Installatietechniek, een mooie organisatie die zich overal 100% voor inzet.
Momenteel hebben ze 24 voertuigen rijden die uitgerust zijn met een Cartracker Ritregistratiesysteem. Dit zijn allemaal bedrijfsbussen. Verder hebben ze 8 personenwagens in het wagenpark. Een aantal hiervan zijn elektrische auto’s. “Milieutechnisch is dit natuurlijk belangrijk en verder is het bijtelling technisch ook aantrekkelijk”. Van oudsher kopen ze bussen en hanteren ze een “doorschuifsysteem” maar de laatste jaren zijn er ook wat auto’s geleased en dit bevalt goed . “Servicemonteurs rijden de meeste kilometers en de montagemonteurs de minste kilometers. Het serviceteam krijgt de nieuwe bussen, de andere bussen schuiven we door naar het montageteam”. Door deze strategie blijven ze lang rijden met het huidige wagenpark. Niels beheert het wagenpark samen met een collega.
Sinds kort zijn ze begonnen met het leasen van een aantal voertuigen. Momenteel zijn dit vier Ford Transits. “Wij kopen eigenlijk al onze voertuigen, aangezien er een tussenhandel actief is en het uiteindelijk duurder kan zijn. Dit argument weegt echter niet op tegenover het gemak en de service die je krijgt.” Dit klopt uiteraard ook, aangezien de leasemaatschappij alle randzaken uit handen neemt!
Jaren geleden is Cartracker in beeld gekomen bij Burg Installatietechniek. Sinds jaar en dag zijn zij al klant van Cartracker. Initieel waren zij op zoek naar een partner voor automatische kilometerregistratie. Eerst hielden de monteurs de kilometers handmatig bij. Dit zorgt vaak voor administratieve rompslomp, waar niemand op zit te wachten! “Met Cartracker weten wij nu dat het automatisch goed gaat, bij de overname waren er wat kinderziekten, maar nu gaat alles naar wens”. De samenwerking is begonnen voor de overname van ULU en samen met de vader van Niels. Toevalligerwijs werkt dezelfde accountmanager nog steeds voor Cartracker! Het gaat dus ver terug, maar de persoonlijke relatie is ook erg belangrijk.
Cartracker is een vaste partner bij Burg Installatietechniek en wordt veel gebruikt voor de automatische kilometerregistratie. Niels zegt hierover “wij vertrouwen onze monteurs en gebruiken dit systeem niet om onze monteurs te controleren”. Het vaste vertrouwen in het personeel is mooi om te zien en fijn dat ze het systeem niet voor controle gebruiken. Bij sommige punten kunnen ze goed terug vallen op het systeem, zeker bij urenverantwoording op de factuur. Zij kunnen precies zien op welke tijd een monteur is weggereden, samen met onze data kunnen ze facturen dus verantwoorden.
Bovenstaande punten zijn belangrijk voor een bedrijf als Burg Installatietechniek. Tegelijkertijd is het fijn dat ze terug kunnen vallen op een systeem dat automatisch alle ritten gaat bijhouden en zeven jaar lang bewaart! Soms gebruiken ze ook de Track & Trace en Geolocaties die het systeem biedt. Dit gaat dan meer om een locatie van een monteur voor een eventuele spoedklus. Hierdoor kunnen zij snel schakelen om de opdracht snel binnen te halen. “Wij hebben een goede relatie met Cartracker en zijn tevreden met het pakket dat zij leveren”. Mede hierdoor gebruiken zij niet alle functionaliteiten die beschikbaar zijn, echter hier moet wel tijd voor zijn!
Voor een drukke organisatie, waar ze zoals gezegd altijd de schouders eronder zetten, helpen wij graag mee om de administratie eenvoudiger te maken. Zeker in de drukke tijden die de installatiebedrijven in Nederland momenteel hebben! Wij bedanken Niels Koning voor de medewerking aan deze klantcase en uiteraard hopen wij dat we onze producten de komende jaren mogen leveren!