Real-time Rittenoverzicht helpt overheidsinstellingen bij steeds hogere eisen van burgers

Door: Rick van Wetten | 03.04.2017

De Nederlandse burger verwacht een steeds betere service van gemeenten. Overheidsinstellingen komen daardoor voor de uitdaging te staan om het serviceniveau aan burgers te verhogen. Een real-time rittenoverzicht uit track & trace systemen kan overheidsinstanties helpen om aan de hoge eisen van de burger te voldoen. Hier zitten overigens nog veel meer voordelen aan verbonden.

Serviceniveau burgers verbeteren via rittenoverzicht

Uitstekende service aan burgers

Doordat de burgers een steeds betere service verwachten van gemeenten, wordt het steeds lastiger om te voldoen aan de hoge eisen die zij stellen. Het efficiënt kunnen reageren op bevindingen en klachten wordt alsmaar belangrijker.

Met behulp van track & trace systemen kunnen meldingen van burgers sneller worden opgelost. Stel dat er bijvoorbeeld een melding bij de gemeente binnenkomt over een aantal stoeptegels die losliggen. Via een real-time rittenoverzicht kan er worden gekeken of er een servicebusje in de buurt rijdt. Vervolgens kan er direct een route worden ingepland, zodat het probleem kan worden opgelost. Deze manier van proactieve service is niet alleen een stuk sneller, maar ook super efficiënt!

 

“Een goede manier om het service-level naar burgers toe te verhogen”

Veiligheid voorop

Ook voor de veiligheid van medewerkers kan track & trace een oplossing bieden. Voor gemeenten is het cruciaal om te weten waar een BOA zich bevindt, voor als er zich bijvoorbeeld ergens een escalatiemoment voordoet. Bovendien kan rijgedrag met een black-box systeem positief worden beïnvloed, wat de veiligheid ten goede komt.

Efficiëntere planning door rittenoverzicht

Zowel voor preventief als periodiek onderhoud is een goede planning raadzaam. Een efficiëntie planningsadministratie zorgt ervoor dat verassingen worden vermeden. De handige rapportages vanuit track & trace systemen kunnen hierbij helpen. Naast een rittenoverzicht kan er met slechts een paar muisklikken een onderhoudsschema worden gemaakt voor het hele wagenpark. Hiermee kunnen kosten worden bespaard.

Rittenregistratie – Zwaardere eisen belastingdienst

Het handmatig bijhouden van rittenadministratie is erg tijdrovend en onnauwkeurig. Daarbij komt kijken dat de Belastingdienst steeds zwaardere eisen stelt met betrekking tot rittenregistratie. Via een handig systeem worden de gereden kilometers ten alle tijden automatisch geregistreerd. Als een systeem over het Keurmerk RitRegistratiesystemen (RRS) bezit, betekent het dat de rittenoverzicht betrouwbaar is en zal voldoen aan de strenge eisen van de belastingdienst.

Lees meer over rittenregistratie: “Vijf dingen die u moet weten over rittenregistratie!”

Keurmerk RitRegistratieSystemen

Decos Cartracker

Decos Cartracker, een zusterbedrijf van Decos Information Solutions (bekend van Join) biedt met Cartracker een aantal hele handige oplossingen. Het real-time inzicht in ritten van dit systeem helpt momenteel al diverse overheidsinstellingen bij het verhogen van het serviceniveau aan de burgers.

Een groot voordeel dat uitsluitend Decos Cartracker biedt, is de mogelijkheid om een koppeling te maken met bestaande systemen als Join en Fixi. Als er bijvoorbeeld een melding via Fixi binnenkomt van een kapotte prullenbak, kan er via Cartracker Live direct een route worden ingepland voor een gemeentebusje in de buurt. De integratie van verschillende systemen zorgt voor een efficiëntere planningsadministratie dan ooit tevoren!

 

JOINlogo-join-2

Join

JOIN is partner van meer dan 100 gemeenten die met de suite hun digitale ambities waarmaken, en zo hun dienstverlening naar burgers en bedrijven optimaliseren. Deze oplossing wordt onder andere gebruikt als klantcontactsysteem en om zaakgericht te werken.

Lees hier meer over Join.

Fixi Fixi-logo

Fixi

Met de app Fixi kunnen burgers gemakkelijk meldingen over de openbare ruimte doen, vanaf elke locatie, naar elke gemeente. Als bijvoorbeeld losliggende stoeptegels ergens de doorgang verhinderen, kunnen zij dit gemakkelijk rapporteren aan de gemeente: door gewoon een foto te nemen met hun smartphone en dit direct door te sturen. Bovendien kunnen zij via de app altijd de status van hun melding inzien. Fixi legt echt een verbinding tussen de inwoner, de buurt en de gemeente.

Lees hier meer over Fixi.

Ik help u graag verder op weg met het beheer van uw wagenpark.

roy

Accountmanager Cartracker

Bel naar 088 – 3326 701 of stuur een e-mail naar roy@cartracker.nl

Contact met u opnemen

Vul hieronder uw gegevens in, dan nemen wij op werkdagen
binnen 24 uur contact met u op.

Contact